Hardlopen: Training update

Zoals jullie misschien wel in mijn vorige artikel hebben kunnen lezen, ga ik straks mee doen aan de 10 km van de Marikenloop 2018! Alleen is hier helaas iets tussen gekomen. Er is die dag een ander evenement waar ik echt naartoe moet, maar je snapt natuurlijk wel dat dit niet betekend dat er geen race komt hè? 🙂 Ik heb mij namelijk aangemeld voor de Ladiesrun Rotterdam van 10 km op 10 juni 2018. Dit is eigenlijk gewoon nog beter, want dit geeft mij 2 weken extra trainingstijd én ik steun Pink Ribbon! Uiteraard moet ik hier wel voor trainen. De 10 km doe ik niet zomaar even. Ik heet geen Annemerel de Jongh of Laura Brijde. Vandaag lezen jullie de 2e week van mijn trainingsrapport 🙂

Nadat ik zondag eigenlijk al iets meer had gelopen dan volgens mijn schema toegelaten was, besloot ik maandag maar even een rustdag in te plannen.

Nike + Training Club

“Kracht – Kracht zit van binnen”

Op dinsdag startte ik mijn dag met een training van Nike + Training Club die ze noemen “Kracht – Kracht zit van binnen”. Dit was een training van 30 minuten en ik zweette mezelf de pestpleuris. Sorry voor m’n taalgebruik, maar wat zijn die trainingen altijd heftig! Willen ze zogenaamd dat ik push-ups ga doen met één been naar m’n schouder.. Hallooo! Normale push-ups vind ik al moeilijk. Dan gaan ze me deze oefening geven. Je kan dus ook wel raden dat deze oefening niet volledig goed afgerond werd 🙂 Verder was het een goede training en was ik weer kapot. Dat is de bedoeling toch?

“Kracht – Runner Stability”

Donderdagavond besloot ik deze workout nog even te doen. Ik vond hem vrij makkelijk en stelde niet heel veel voor. Alleen de sit-ups met één been in je nek was een beetje lastig.. Say what? Nee, oké.. Ik overdrijf. Je moest één been richting je borst trekken. Toch wel heftig! Verder ging hij goed en had ik echt niet zoveel oefeningen waarvan ik dacht “oké, ik kan dit niet”. Dat is ook weleens fijn!

“Conditie – Kickstart je lichaam”

Deze zeer heftige training stond voor zaterdag op het programma. Overdag was ik even heerlijk met Mila naar het bos geweest, dus m’n kilometers en stappen heb ik wel weer gemaakt deze dag! De training stond gepland voor ‘s avonds na het eten. Wat een killer workout weer! Maar hey! Alles voor die extra kilo’s en centimeter die ik eraf kan zien a.s. woensdag!
Ik weet alleen niet wat ze denken dat ik ben voor gevorderde sporter.. Ik kan nog niet eens 10 normale push-ups doen (kippenkracht), laat staan 10 push-ups met een sprongetje tussendoor of op één been..

Hardlopen

“4x 4 min. lopen en 3 min. wandelen”

Mijn eerste hardlooptraining stond deze week op woensdag gepland. Ik moest 4x 4 min. lopen en 3 min. wandelen. Dat is dus 28 minuten in totaal. Hmm, dat is ook niet veel 🙁 Achja, we doen er alles voor om die akelige blessures niet terug te krijgen! Voor degene die het zich afvragen.. Ik heb al een keer shin splints gehad en de laatste keer had ik hielspoor. It sucks!

De training zelf was goed te doen! Had eigenlijk helemaal geen moeite om het vol te houden en begon vaker op de klok te kijken tijdens het wandelen dan tijdens het hardlopen. Goed, het weer was wel een dingetje. Ik check dus altijd even op buienradar of er geen bizarre storm of iets dergelijks aan komt en volgens buienradar waren er op z’n hoogst een paar kleine buitjes.. AHUM. Ik was doorweekt! Maar, ik moet zeggen.. De eerste paar seconden baalde ik als een stekker, maar toen die voorbij waren vond ik het eigenlijk wel lekker. Heb dus gewoon een heerlijke training gehad en niks te klagen, haha.

“4x 4 min. lopen en 2 min. wandelen”

Vrijdag was het hier tijd voor en oh wat was het er mooi weer voor! Het zonnetje scheen prachtig, maar er stond wel een windje en het was niet heel warm. Let’s do this!

Oké, dat koude windje en de lage temperatuur was dus duidelijk iets van de ochtend. Ik ging namelijk rond 14:00 uur mijn hardlooprondje doen en het was heerlijk weer! Ik kon zelfs zonder jack naar buiten. Daar word ik blij van! Heel blij 🙂
Ik kon duidelijk merken dat ik weer een stapje verder ging in mijn training, maar het fijne was dat ik gewoon al progressie merkte TIJDENS mijn training. De eerste keer 4 min. was zwaarder dan de laatste keer. Zo fijn als je je daar bewust van bent en echt de progressie voelt! Ik kan nu al niet wachten tot de volgende training!

“4x 5 min. lopen en 2 min. wandelen”

Zondag was het weer tijd voor een heerlijk rondje hardlopen. Vandaag is wel weer Nike Just Do It Sunday en dat houdt in 5 km. In bovenstaande tijd kan ik echt nog geen 5 km lopen, dus ik ben bang dat ik weer iets meer ga doen al wat hier staat. Ach, ik heb nu compressiekousen. Dan moet dat helemaal goed komen toch?

Oké, deze was dus echt fucking heftig! Na mijn training die ik moest voltooien van 32 minuten totaal was ik al kapot. Dat heeft echt te maken met de zon en de hitte.. Maar ik ging door tot ik die 5 km af kon strepen. VOLLEDIG gesloopt. Thuis liep ik de achtertuin in, deed ik de deur open voor Mila en liet ik mezelf op de grond in de achtertuin vallen. Even alleen maar genieten en niks doen.
& I did it!

Nu op naar volgende week! Hebben jullie nog gesport deze week?

Volgen jullie mij al op Bloglovin’Instagram, Twitter en Facebook?

 

Liefs Sylvahna

Volg:
Sylvahna Konter-Mulder

Mijn naam is Sylvahna en ik ben de eigenaar van Sylvahna.nl. Joh! Hier blog ik over alles wat mij interesseert en waar ik blij van word. Mocht je meer van mij willen weten of mij wat willen vragen, dan kan je mij altijd mailen.

Find me on: Twitter | Facebook

Delen

2 Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.